Ahaaaaa!

Aha-upplevelsen

 

Arbetet med kommunikationsplanen har varit ett mycket lärorikt sådant och vi har fått göra saker som i framtiden kommer att vara användbara då vi ger oss ut i det ”verkliga livet”.

Många delar av arbetet har under resans gång fått en att tänka efter lite extra noga och gjort en mer uppmärksam och fokuserad på vad det är man verkligen sysslar med. Det tillfälle då jag insåg vad vårt verkliga kommunikationsproblem var, fick jag en så kallad ”aha-upplevelse”. Just detta kommunikationsproblem låg inte hos vår klient, utan hos oss på CommuniMate. Vi hade satt fällben för oss själva genom att ha en alldeles för bred publik/målgrupp. Efter vårt handledningssamtal med Inger insåg vi vårt misstag, gjorde målgruppen mer specifik och hade sedan vinden i ryggen ända till slutet.

Det jag har lärt mig, och som i framtiden kommer att påverka mina texter och projekt, är följande: Försöker du nå alla, når du ingen. Även fast att jag visste detta innan så behövdes det en sådan ”aha-upplevelse” för att det verkligen skulle gå in… och stanna.

Lämna en kommentar